maanantai 3. helmikuuta 2014

Moottori takaisin kasaan.

Illalla 2h tallissa. Vaihdoin vaihderistin ja kasasin vaihderattaat takaisin paikalleen. Rattaissa meinasi tulla pieni ongelma kun jonkun oikosulun takia unohdin miten päin rattaat laitetaan. Pienen ihmettelyn jälkeen sain ne kuitenkin paikoilleen, itseasiassa ei niitä oikein väärin saa edes laitettua. Onneksi tuli otettua eilen kuvia rataspinoista niin muistui mieleen. Kootessani moottoria vaihdoin uuden tiivisteen lohkojen väliin. Samoin laitoin tiivisteen myös vaihteensiirtäjän väliin, se kun puuttui kokonaan. Kuvia illan saldosta. 

 Uusi vaihderisti paikoillaan
 Rataspakka uudelleen koottuna, ensimmäisenä ykkösvaihteen ratas. 
 Uusi moottorin tiiviste paikoillaan.
 Lohko takaisin kasattuna, vaihteensiirtäjä odottaa vuoroaan.

 Vaihteensiirtäjä uudelleen kiinnitettynä.
Lopuksi avasin vielä kytkinkopan ja irroitin suojapellin joka maalataan mustaksi. Samalla pääsen puhdistamaan myös tämän lohkon. Puhdistamista ei viitsinyt tehdä silloin kun lohko oli irti, en halunnut että likaa pääsee moottorin sisään. Etuvasemmalla alhaalla vaihdetangon toinen pää, siihen tulee rengas kiinni. Eli kaikki 10hv teho tulee suoraan renkaalla... Huomenna moottorin puhdistaminen ja kasaaminen jatkuu.

Ei kommentteja: