perjantai 11. lokakuuta 2013

2. remonttipäivä

Toinen ilta tallissa, vespan purkaminen jatkui. Tällä kertaa irroitin jäljelle jääneet takaiskarin, postilaatikon, jalkalistat jne. Samalla tuli katsottua runko lävitse kokonaisuudessaan. Vespa on erinomaisessa kunnossa, täytyy oikein ihmetellä miten hyvin 46 vuotta vanha skootteri on säilynyt. Ruostetta ei ole juuri nimeksikään ja runko on oikeastaan täysin ehjä. Pieni repeämä on tullut takalokasuojan kulmaan, mutta sekin on helposti korjattavissa. Pohja tukirautoineen on täysin ehjä. Projektia on helppo jatkaa.

Purettuani Vespan atomeiksi aloin kuumailmapuhaltimella puhdistamaan pohjaa maalista ja liasta. Samalla oioin taakkatelineiden aiheuttamat lommot rungosta. Aikaa tallissa meni taas 3,5h.
 Postilaatikko irroitettu, vielä on jalkalistat paikoillaan
 Pohja näyttää hyvältä, on täysin ehjä ja hyvässä alkuperäisessä kunnossa
 Takakulmassa on pieni repeämä, ainut "ongelma" rungossa.
 Kokonaan purettu runko valmiina työstettäväksi
 Puhdistusprojekti alkoi, maali lähtee helpoisti kuumailmapuhaltimella 
Takalokasuoja on ehjä ja ruosteeton. Kiitos tästä kuuluu öljymössölle, jonka peitossa vespan pohja oli kauttaaltaan. Ei ole ruoste päässyt puremaan. 

Ei kommentteja: