Tänään pääsin maalaamaan sivuposket, postilaatikon ja headsetin. Sivuposkien ja postilaatikon maalaamiseen käytin taas sinkkimaalia, pitäisi edelleen toimia ruostetta estävänä pohjamaalauksena. Headset on sen sijaan alumiinia, joten sen maalasin suoraan pohjamaalilla. Aikaa tallissa vierähti 4h.
Peltiosat kuivumassa maalauksen jäljiltä
Etulokasuoja ja postilaatikko maalattuna. Postilaatikon sisäpuoli jäi vielä maalaamatta, ensin täytyy korjata peilien kiinnityksistä jääneet suuret reiät. Ne ajattelin korjata samalla kemiallisella metallilla kuin rungonkin.
Vasen sivuposki maalattuna. Sisäpinnalle ajattelin suihkuttaa samaa kiveniskumassaa kuin pohjaankin, vahvistetaan ruostesuojausta kaikista mahdollisista paikoista. Sama massa tulee myös etulokasuojan sisälle.
Tämän päivän saldoa...
Samalla kun odotin peltiosien kuivumista puhdistin headsetin vanhasta maalista. Ja koska se oli hyvässä kunnossa, eikä alumiini tarvitse ruostesuojausta, maalasin sen samantien pohjamaalilla ensimmäisen kerran. Seuraavalla kierroksella maalaan sen spraykitillä, hion uudestaan ja maalaan lopulliset 2-3 kierrosta pohjamaalia. Sen jälkeen headset pitäisi olla valmis maalattavaksi.
Työ etenee ihan hyvin. Seuraavalla kerralla (ehkä huomenna) korjaan postilaatikon reiät ja alan kittaamaan peltiosia suoriksi. Maalin alta paljastui aika paljon pieniä kolhuja ja aiempaa kittuasta, vespaa on selvästi maalattu vuosien varrella ainakin muutamaan kertaan. Tosin ihme se olisikin jos kohta 50v skootteri olisi täysin virheetön. Jatkoa seuraa joka tapauksessa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti